Om dit probleem op te lossen moeten er twee instellingen in het Windows Register worden aangepast dan wel toegevoegd.

NB: alleen met Administrator rechten kunt u deze 2 register sleutels aanpassen.

Dit kan:

Automatisch:  door het programma MoLabVinciLabFix te installeren. Download het bestand hier en start het op uw computer.

Of

Handmatig:

  1. Via de Start knop links onderin uw scherm: “Windows Systeem” -> Rechtsklikken op “Commando Prompt” of muisklik op “Meer” en kies “Als administrator uitvoeren”.

Of

In de zoekbox tik “cmd” en rechtsklik op “Commando Prompt” die verschijnt in de lijst erboven, en kies ” Als administrator uitvoeren”.

  1. Kopieer en plak de volgende 2 commando’s om ze te starten:
    REG ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RapiMgr /v SvcHostSplitDisable /t REG_DWORD /d 1 /f
    REG ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WcesComm /v SvcHostSplitDisable /t REG_DWORD /d 1 /f
  1. Herstart de PC.

Zie ook: https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/9cab3e8e-6cc4-48e4-8ed9-d595bc83f04b/windows-mobile-device-centre?forum=win10itproapps voor meer informatie.

 

 

 

 

 

Op de VinciLab is een aparte versie van Coach voor gebruik op Linux-apparaten geïnstalleerd. Deze versie staat los van de versie voor Windows (Coach 6) of Windows en Mac (Coach 7). Het is daardoor niet mogelijk de VinciLab te updaten naar Coach 7.

VinciLab kan echter wel als interface met Coach 7 gebruikt worden. Dat kan via een USB-kabel, maar ook draadloos via WiFi. De VinciLab wordt door Coach 7 als interface herkend, waarna in Coach 7 op laptop of tablet gemeten kan worden.

Wanneer er een update voor Coach op VinciLab beschikbaar is, zal deze via de updateserver gedistribueerd worden. Hiervoor moet de VinciLab verbonden zijn met internet en moet de update aangezet worden via het menu “Instellingen”.

Voor dit probleem is een hotfix beschikbaar voor Windows 7, Vista Windows Server 2008 R2, Windows Vista of Windows Server 2008 zie dit Microsoft support artikel. Voor Windows XP is een aparte hotfix beschikbaar.
Gebruik na installatie van de hotfix de Device Manager om de VinciLab driver te verwijderen, maar laat hierbij VinciLab aangesloten op de computer via de USB-kabel. Ontkoppel daarna de USB-kabel van de computer en sluit deze opnieuw aan om de nieuwe Microsoft RNDIS-driver te gebruiken.

Er kunnen een paar redenen zijn waarom Coach niet communiceert met de VinciLab en de interface niet werkt in Coach:

  • De VinciLab driver is niet correct geïnstalleerd op de computer. Na een succesvolle installatie moet de VinciLab te zien zijn in het Windows Apparaatbeheer als Netwerkadapter. Installeer de driver opnieuw, of voer een handmatige installatie uit via Apparaatbeheer door het pad naar de USB VinciLab driver bestanden handmatig te specificeren (pad:program files\CMA\coach7\common\ethernetcabledriver. Drivernaam: vl.inf)
  • De USB-kabel is niet goed aangesloten. Gebruik de meegeleverd USB-kabel aansluiten en maak gebruik van de USB-connector die is bedoeld voor communicatie en niet alleen voor extra stroomtoevoer.
  • Er is een firewall actief op de computer. Geef de Coach applicatie (Coach32.exe in Coach 6, Coach7.exe in Coach 7) via de firewall toegang tot het ip-adres van VinciLab, en open netwerkpoorten 22 en 1111-1116. Voor gebruik met de USB-kabel ontvangt VinciLabl normaal gesproken een ip-adres tussen 169.254.200.1 en 169.254.200.255. Voor gebruik via WiFi hangt het ip-adres af van het specifieke netwerk waarmee wordt verbonden. N.B. Bij gebruik van de USB-kabel kan het even duren voordat de VinciLab zijn uiteindelijke ip-adres heeft gevonden.
  • Een anti-virusprogramma is actief. Een dergelijk programma kan de communicatie tussen Coach en VinciLab blokkeren. Geef in dit geval Coach toestemming voor de communicatie (de manier van configureren hangt af van de anti-virussoftware).

In het algemeen: als het niet lukt om de VinciLab met Coach te verbinden en je verandert de hardware-instellingen in Coach, herstart dan ook de VinciLab en probeer daarna opnieuw verbinding te maken.