Controleer de systeemdatum op de VinciLab. Een datum te lang geleden zorgt voor weigering.
Als deze niet de juiste datum aanwijst, moet u deze goed zetten om de communicatie weer te laten werken.
Controleer de systeemdatum op de VinciLab. Een datum te lang geleden zorgt voor weigering.
Als deze niet de juiste datum aanwijst, moet u deze goed zetten om de communicatie weer te laten werken.
Mounten van Vincilab kan met het hulpprogramma: Mount Vincilab. De VinciLab wordt dan in Windows weergegeven als een harddrive en maakt het mogelijk om files te downloaden van de VinciLab.
Windows 10
Het kan voorkomen dat een mount van VinciLab op windows 10 niet lukt (Versie Coach <7.7). De volgende oplossing kan dan uitkomst bieden.
Het kan zijn dat een “anonieme” netwerk login niet mag op de pc waardoor de mount niet lukt.
U moet deze policy aanpassen in Windows 10 Pro, deze optie is niet in te stellen in Windows Home. (update naar Coach 7.7 of hoger)
Zoek de onveilige gast toegang in Group Policies :
In Cortana of zoekvenster: type in cmd, Opdrachtprompt verschijnt, klik rechts en kies uitvoeren als Administrator
Run “gpedit.msc” (met administrator rechten).
In het Local Group Policy Editor window gebruik je het padnaam:
Computer Configuration > Administrative Templates > Network > Lanman Workstation
Klik rechts “Enable insecure guest logon” Selecteer Edit. Selecteer Ok.
Probeer opnieuw Vincilab te mounten. (eventueel een herstart van de PC.)
Op de Mac.
Sluit de vincilab aan met een USB kabel.
Open een finder menu. Gebruik cmd+K
Kopieer de volgende regels in het netwerkzoekvenster:
smb://169.254.200.1/My Files
Een verkenner window zou moeten openen.
Om dit probleem op te lossen moeten er twee instellingen in het Windows Register worden aangepast dan wel toegevoegd.
NB: alleen met Administrator rechten kunt u deze 2 register sleutels aanpassen.
Dit kan:
Automatisch: door het programma MoLabVinciLabFix te installeren. Download het bestand hier en start het op uw computer.
Of
Handmatig:
Of
In de zoekbox tik “cmd” en rechtsklik op “Commando Prompt” die verschijnt in de lijst erboven, en kies ” Als administrator uitvoeren”.
Zie ook: https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/9cab3e8e-6cc4-48e4-8ed9-d595bc83f04b/windows-mobile-device-centre?forum=win10itproapps voor meer informatie.
Op de VinciLab is een aparte versie van Coach voor gebruik op Linux-apparaten geïnstalleerd. Deze versie staat los van de versie voor Windows (Coach 6) of Windows en Mac (Coach 7). Het is daardoor niet mogelijk de VinciLab te updaten naar Coach 7.
VinciLab kan echter wel als interface met Coach 7 gebruikt worden. Dat kan via een USB-kabel, maar ook draadloos via WiFi. De VinciLab wordt door Coach 7 als interface herkend, waarna in Coach 7 op laptop of tablet gemeten kan worden.
Wanneer er een update voor Coach op VinciLab beschikbaar is, zal deze via de updateserver gedistribueerd worden. Hiervoor moet de VinciLab verbonden zijn met internet en moet de update aangezet worden via het menu “Instellingen”.
Voor dit probleem is een hotfix beschikbaar voor Windows 7, Vista Windows Server 2008 R2, Windows Vista of Windows Server 2008 zie dit Microsoft support artikel. Voor Windows XP is een aparte hotfix beschikbaar.
Gebruik na installatie van de hotfix de Device Manager om de VinciLab driver te verwijderen, maar laat hierbij VinciLab aangesloten op de computer via de USB-kabel. Ontkoppel daarna de USB-kabel van de computer en sluit deze opnieuw aan om de nieuwe Microsoft RNDIS-driver te gebruiken.
Er kunnen een paar redenen zijn waarom Coach niet communiceert met de VinciLab en de interface niet werkt in Coach:
In het algemeen: als het niet lukt om de VinciLab met Coach te verbinden en je verandert de hardware-instellingen in Coach, herstart dan ook de VinciLab en probeer daarna opnieuw verbinding te maken.